mUKa suRAt

Friday, June 5

kEm ~~

paBILA pena bertemu kekasihnya, tanpa segan silu ia berbicara, menutur kata mengikut kehendak si peluahnya. Setiap yang berlaku pasti ada sebab musabab nya yang menyuruh manusia itu berfikir dan menganbil iktibar sejenak mengenainya. baru - baru ini mawar dijemput untuk menjadi fasilitator bagi suatu kem kepimpinan yang molek jika mawar katakan kem kepemimpinan (beza tau). di kolej ana. sasaran @ pesertanya terdiri daripada pelajar - pelajar sekolah Convent di perak.

sebelum mereka datang lagi, pelbagai persiapan yang telah dilakukan. bukan apa, mengikut pengalaman, manalah tahu sama seperti sekolah ana dahulu, sekolah Assunta. Tetiba teringat sisiter Enda bagi tau " once Assuntarian, alwayz Assuntarian" hehe...

pengalaman mengajar kita untuk menghargai sesuatu yang pernah kita lalui iaitu kenangan dan pengalaman. memang kem kali ini berbeza dengan kem - kem yang lain. cara pembawakan dan pengisian yang berbeza kerna ianya melatih kita untuk menjadi pemimpin dan mengeluarkan segala bakat yang terpendam dalam diri kita. menjadi pemimpin yang unggul yang dapat bekerja dibawah tekanan dan stress. dan semestinya, dimana jua kita berada, islam perlu ditegakkan kerana tanpa islam, hati kita terasa kosong, tiada pegangan dan terasa terumbang ambing.

Alhamdulillah, diri ini jua mendapat tempias pentarbiahan untuk membawa diri di dalam dunia luar.

0 kata - kata: