mUKa suRAt

Saturday, January 31

Aku memohon bantuanMu, Ya Allah


Daripada sekeping hati yang cintakan kebaikan dan bercita-cita agar mawar - mawar syurga mengecapi kemanisan iman…

Daripada sekeping hati yang bimbang mawarku akan berjauhan daripada Allah… yang bimbang hatimu menjadi gelap… yang bimbang keburukan-keburukan yang akan mencacatkan lembaran amalan mu mawar, hasil daripada pandangan nakal para pemuda dan pemudi yang menjadikanmu sebagai ikutan kerana tidak menutup aurat, meskipun hatimu dipenuhi dengan segala kebaikan… meskipun segala kebaikan yang kau lakukan, daripada kepingan hatiku ini, aku mengharapkan kebaikan untukmu mawar. Kuatkan semangat dan bermulalah dari sekarang! Ucapkanlah “aku memohon bantuanMu, wahai Tuhanku! Bantulah daku menghadapi diriku sendiri dan godaan-godaan dunia… Aku bertawakkal kepadaMu, wahai Tuhanku. Engkaulah segala-galanya bagiku… Tiada Tuhan bagiku selainMu. Maka perelokkanlah seluruh hal ehwalku.”

2 kata - kata:

Ibnurashidi said...

salam kunjung mengunjung..ziarah itu sifat yg mulia bukan?

Pohonlah doa sebanyak mungkin..terutamanya di sepertiga malam..carilah sakinah itu..

ashilla said...

salam selamat datang...
alhamdulillah.. Allah sentiasa sayang kita... sakinah itu pasti ada... doakn kejayaan saya dlm mencari redhaNya