mUKa suRAt

Wednesday, August 26

salam ramadhan~~

hari ni dah masuk hari ke 5 puasa~ alhamdulillah Allah bagi peluang untuk maWar terus hidup membetulkan kesilapan ana pada masa lalu, ramadhan kali ini memang sangat memberi kesa dalam hidup ana. penantian penuh debaran sudah berakhir, mase first day berbuka, ana berbuka sorang je kat bilik, kak as balik umah abang die, hehe agak menyedihkan tapi xpe la, bukan berbuka tujuan utama, tapi amal dalam diri ini. baru 5 hari berpuasa dah macam - macam perkara terjadi, meang menguji kesabaran ana. Mungkin Allah beri ujian - ujian ini untuk ana sedar dan mengawal kemarahan diri, insyaAllah, ujian yang mendatang membuat kita lebih kuat menghadapi hidup ini.

Kesedihan dan tekanan yang datang secara menggunung, memang mule - mule rase tension gak la, sebab asyik kene marah je ngan atasan, tapi bak kate wadul, be cool + be relax, admit and do it again, hehe..
alhamdulillah, Allah bersama ana, memberi petunjuk untuk ana teruskan tanggung jawab ana.

kelmarin, ana dikejutkan dengan berita yang sangat - sangat menyedihkan hati ana. betul ke dia hipokrit? sahabat? hmm... agak (bukan agak tapi sangat) terkilan dengan tindakan yang dilakukan nya. sampai hati dia buat ana macam ini kan, ana x pasti, apa sebab yang die buat cam2, mungkin....
hmm.. tapi tulah, ingat kembali kaka - kata sahabat di matrix dahulu "berfikir sebelum bertindak, jangan ikut sedap sahaja, pabila kita mencegah, jangan pula kita terjebak" hipokrit namanya.

Disebalik kejadian ini, ana merenung kembali, tugas ana hidup, ana dah diberi peluang di matrix dulu untuk berubah, jadi ana kenelah meneruskan perubahan ini, bukan sedikit - sedikit kembali ke bentuk asal. Takutla azab Allah, maWar sayang... kes yang telah berlaku pada sahabat itu mungkin menjadi cermin pada diri ini. adakah ana sama begitu? hipokrit? ana takut ana jadi fitnak pada islam.. insyaAllah, berkat bula mulia ini, ana perlu pastikan perubahan yang berterusan, istiQamah dalam perjuangan ana, mungkin ana memang x boleh jadi macam Aisyah mahupun Khodijah, tapi ana perlu mencari identiti perempuan yang diredhai Allah,

ana mohon kepada sahabat ana agar terus menegur ana andai kata ana tersilap percaturan dalam hidup ini. bantulah ana,
Ya Allah redhai ana...

0 kata - kata: