mUKa suRAt

Tuesday, October 20

salam kerinduan

dah sangat lama rasenye aku x tulis blog nie.. rindu sangat.. tp nk wat camne.. kekangan masa yang tidak mencukupi, tambahan lagi, banyak masalah yang timbul sem nie.. banyakkkk sangat.. sampai tak terluah rasenye.. datang walaupun kadang - kadang bertimpa, tapi bagai tiada kesudahan. kadang - kadang terdengar juga keluhan sahabat yang bagaikan bosan mendengar masalah yang melanda aku nie.. tapi nak wat macam mane.. aku nie.. kalu ad masalah, kene terus cakap, kalu simpan lame2 aku dah x dpt cakap, kire macam lupe 2 hampir2 la.. tp die jadi macam bisul, x nampak, tapi sakit.. hmmm...
maaf la blog, aku nak luah, tapi x tau mcm mane nak start... bermula kisah keluarga, sahabat, kawan, pelajaran, pengurusan masa malah pengurusan diri. hmm.. tapi bila pikir - pikir balik, itu sume memberi aku pengajaran dan pelajaran macam mana nak bersemuka dengan semua itu. aku nie.., orang cakap tak matang.. ye ke?? aku pown x tao.. mungkin ye,, mungkin x.. hmm.. sem 3 dah hampir berakhir, aku tetap macam nie gak.. ape yang telah terjadi.. biarkan terjadi.. kalu aku nak cakap detail, mungkin x cukup mase aku nanti, ape yang penting kat sini, Allah sayang sangat kat aku.. korang jangan jeles plak, Allah bagi aku ujian, kemudian datangkan sahabat dan peristiwa yang memboleh kan aku tidak terbabas dari mengingatinya. ye.. aku akui, aku memang x baik.. kadang - kadang aku lupe.. kadang-kadang aku inagt tapi buat2 lupe.. hmm.. nie la aky yang xbaik nie.. aku pown x sure awat la aku camni..
niat and tekad aku untuk berubah sikit - sikit.. perangai nie ha.. paling susah tol... tapi aku yakin dan amat percaya.. pabila ALLAH berkata "jadi, maka jadilah"
ape yang paling penting, yakin.. amal dan muhasabah diri nie selalu. aku sedar, aku susah sangat nak mencapai target, maybe first sekeliling aku, suasana aku bla balik kampung, memang mengundang segala kesulitan, tapi, islam agama mudah, dan ianya tak bermakna kita boleh memudahkan sesuatu hukum.. Ya Allah...

0 kata - kata: