mUKa suRAt

Friday, September 3

hari terakhir dupm

hari ini hari terakhir berpuasa d upm~~
sebentar lagi akan pulang ke rumah selama 2 minggu untuk beraya bersama keluarga yang tercinta

begitu banyak suka duka
pahit manis berpuasa kali ini dupm
di tambah dengan ujian Allah datangkan penyakit yang betul - betul buat aku menderita

tapi, bagi aku, biarlah menderita fizikal daripada batin aku tersiksa
dengan kerenah manusia yang pelbagai~~~

baru - baru ini aku di kejutkan dengan satu sumber cerita mengenai kisah aku...
hmm. aku memang betul2 tak percaya~~ kompem atau tidak
sahabat sendiri yang sepatutnya sudah boleh bertindak matang,
menabur fitnah mengenai aku kepada orang lain...
orang yang tidak patut tahu mengapa dan apa...
aku pun tak paham... sahabat dalam jemaah
sepatutnya membantu dan melindungi sahabat sendiri.. bukan menabur fitnah
menunjukkan aku begitu hina dimata orang
haha
aku hanya mampu gelak...
sebab aku tak tahu nak percaya sumber atau sahabat itu sendiri
aku pada mulanya agak tertekan dengan sikap yang macam tu
bagi aku ianya amat tidak profesional dan matang sebagai yang dikatanya srikandi Islam,
subhanaAllah...

pelik melihat manusia
memang Allah jadikan manusia itu sangat unik
sehingga pelbagai perkara yang terjadi

tapi tak pa~~
sebagai seorang dai'e
kita patut berlapang dada
hatta dengan sahabat yang sebegini
mungkin dia masih tak dapat nak menyesuaikan diri dengan waqi' disini

hmm.. kita x patut terlalu rigid atau taksub dengan pembawakan daripada tempat kita yang sebelumnya
kita perlu tahu menyesuaikan dengan keadaan persekitaran di sini
bukan hanya pandai berkata - kata tapi haprak pon tadak...
kasarkah bahasa??
haha
biarkan~~

bagi aku,
bila kita letak islam dihadapan kita
itu yang akan kita buat dulu

tapi...
andai kita letak hati kita dihadapan
samapi bila pon x kemana
siang malam dok cita pasal keburukan orang
dan atas stand "menjaga hati"
kita umpan sahabat tu di belakang kita
hahaha

klaka bila berdepan dengan sikap hipokrit yang sebegitu
suka cari pengaruh
dan apabila pengaruh itu hilang~~
mula la nak buat fitnah pada org lain,...
ish....
sungguh~~
kelaka~~

xpa2.. biarkan~~ biar masa dan keadaan yang menentukan
biar aidilfitri ini membawa seribu makna dan erti pada kita semua
:)
salam lebaran~~


2 kata - kata:

belog said...

maafkan saja:) hidup pasti gembira:))

ayukhuwah said...

sudah semestinya!!
kan hari raya sudah c=