mUKa suRAt

Wednesday, December 22

semakin tua,,, semakin dekat kematian,, semakin...

hari ini genap usia aku yang menjangkau puluhan tahun, hmm... sudah semakin tua aku rasakan,,,

ulang tahun kelahiran itu sebenarnya tarikh keramat bagi aku mengingat kembali aku semakin hampir dengan kematian... apakah pekerjaan dan kelakuan yang telah aku sediakan bagi menghadapinya?

hmm.. entah lah.. mungkin ianya boleh menjadi satu faktor anjakan paradigma dalam diri aku untuk tidak terlalu manja!
ya! terlalu manja! manja dalam menghadapi pelbagai karenah dunia,, baru kena masalah sedikit sudah berputus asa,, (~_~)"

mungkin jua tarikh itu sebenarnya bukan ada apa - apa pada kita, ya.. cuma yang membezakan hanyalah umur kita, anjak hanya satu tahun,,, mungkin juga ianya salah satu pembaharuan untuk kita,, aku sudah boleh mengundi!! huhu....

tapi, apa yang aku pasti,, anjakan umur ini mungkin boleh jadi pencetus kepada aku untuk lebih matang dalam menghadapi pelbagai rintangan, halangan dan dugaan untuk aku jadikan bekalan di "sana" nnt.. aku juga harapkan agar aku lebih kental dan tak manja! dalam menangani situasi yang menyerang diri aku sendiri...

biar kenangan silam yang menjerut aku sebelum ini tinggal hanya sebuah kenangan walau ianya mencalit seribu luka yang memberi kesan pada aku buat selamanya... bukan dendam, tapi guide line untuk aku bertahaluf siasi dengan sebilangan pihak yang masih belum "matang" menangani hati dan perasaan nya.. hehe,, itu lah harapan aku~~`

dan harapan aku sempena dekatnya tempoh kematian ini,,, aku harap agar......
hehe.. biarlah rahsia~~ (^_^)"

happy burfday!!!

3 kata - kata:

Syida said...

Assalamualaikum wbt..salam aidul milad ya ukhti..=)..moga adik akk bahagia dunia dan akhirat.. hidup dan dunia ini cuma pinjaman dik..moga ada manfaatnya buat kita menuai hasil di akhirat nnt.. salam sayang selalu..

Hamba ALLAH; Aishah... said...

Assalamu'laikum wbt..
Eidul Milad dik..=)ayu dh makin matang ^_^ ..Makin bertambah umur,makin kita dekat dengan ALLAH.. Moga keberkatan itu dapat kita raih dalam kehidupan sementara di sini. Maaf akak xada hadiah..cuma akak titipkan surah Al Balad untuk sama2 kita tadabbbur deh..Sayang selamanya..=)

ayukhuwah said...

wassalam,, huhu, terima kasih tidak terhingga pada akak berdua, :) semoga sentiasa dalam redha Allah juga, moga kasih keranaNya selamanya.
(^_^)"