mUKa suRAt

Friday, November 12

aku yang ....

di pagi yang hening, pagi jumaat penuh barokah, tenang dan damai, tapi aku? hampir - hampir tersungkur, alpa dengan nikmat dunia...
kadang - kadang sifat mazmumah itu menawan hati,, hmmm,, hati yang pernah berkarat ni mmg sukar nak di bersihkan, lebih - lebih lagi kekuatan mujahadah aku nie sangat lemah,,,
aku akuinya...

maafkan aku Tuhanku,,

mungkin Allah nak beri kembali kesedaran kepada aku, dalam dok sibuk melayan dunia,, aku terjumpa lagu sunnah perjuangan nie,, sedih,, hiba aku rasa,, :(
mana taknya,, dok pelaung, melaung melalak,, konon d kata pada diri sendiri meletak diri sebagai mujahadah,, namun aku GAGAL!
mmbntuk diri aku sendiri,,

ya,, mungkin aku boleh bertahan dari pada ujian kesusahan dan keperitan serta kepayahan hidup,,
tapi malang, sayang seribu kali sayang,, aku kecundang dengan ujian kesenangan dan kenikmatan palsu hidup di dunia,, :( ujian keselesaan dan kebahagiaan di dunia ini bagi aku ujian yang amat sukar untuk aku lalui,, senang cerita aku GAGAL menjadi seperti mereka! yang sedaya upaya, berbesar hati, melawan nafsu yang ingin pada dunia ini!!!

argh!!!

YA ALLAH!
ANDAI KEGEMBIRAAN DAN NIKMAT DUNIA YANG KAU BERI PADA AKU INI MENJADIKAN AKU LALAI DAN JAUH DARI KAU,
AKU MOHON YA ALLAH! AKU MOHON KAU AMBIL IANYA KEMBALI AGAR AKU MERASA DEKAT DENGAN MU YA ALLAH!
AKU MOHON! AKU MOHON DENGAN SANGAT :(


Sunnah Berjuang

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menongkah fitnah,
Inilah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid pemburu syahid

Dibuang dia berkelana
dipenjara dia uzlah dibunuh syahid
Namun jiwa tetap mara menuju cita

Berjuang tak pernah senang
Ombang derita tiada henti
Tenang tegang silih berganti
Inilah sunnah orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
dihiris dosa airmata
siangnya bagaikan singa di rimba
memerah keringat meluah tenaga

Berjuang memang pahit
kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yang perllu dibayar
bukan sedikit pedih yang ditagih

Berjuang ertinya terkorban
rela terhina kerana kebenaran
antara dua pasti terjadi
tunggulah syahid atau MATI!

0 kata - kata: