mUKa suRAt

Sunday, November 21

SeLamAt tingGaL sEm 1

haRi ini hari akhir peperiksaan akhir semester 1 sesi 2010/2011

aku? baru sahaja mendaratkan kuda "pink" di perkarangan kolej, kelihatan maHasiswa berjalan kaki pulang setelah berjuang di medan peperiksaan.. tamat sudah mereka berjuang di lembaran kertas.. aku baru memula kan langkah berjuang di medan perang.. ceh2...

pagi tadi baru sahaja pergi ke majlis walimah seorang sahabat di kampung, comel molek aku tgk,, huhu,, seram pun ade, tambah dengan suasana yang sebegitu,, tetiba aku yakin,, hmm,, aku dh besar rupanya.. :)

mood masih lagi terkesan dengan tarbiyah yang dapat hasil dari pembacaan buku sahabat "sinergi". aku perlu untuk matang dalam mengendalikan segala tugasan yang berkenaan dengan hidup aku... em,, sangat terkesan dengan kata - kata yang ditulis dalam novel tersebut.. insyaAllah, novel itu bukan hanya novel rekaan semata, tapi novel pembangun jiwa, yang dapat membangunkan hati insan seperti aku yang hampir kering~~~

ukwah yang erat itu landasannya iman~~~

iman... apa2 perkara yang telah berlaku, sedang berlaku dan akan berlaku andai Allah matlamatnya, insyaAllah, semuanya akan berjalan dengan lancar... kerna apa? kerna iman dalam hati manusia itu...

iman...

sukar untuk aku lakukan, bila hati itu keras di salut noda hitam yang gelap,, aku rasa bagai aku ini si Longgok Hitam,, tapi bila betul - betul menjadikan iman itu dasar, juga redha Allah itu tujuan

tiada apa bisa menghalang,, walau onak duri dan badai!!!!

aku..

perlu ubah persepsi, perlu ubah misi
perlu ubah matlamat

kerna menegakkan sistem islam itu bukan matlamat!
kerna redha Allah itu bukan wasilah!!

tapi...
perjuangan menegakkan sistem islam itu wasilah,, untuk matlamat yang satu!
mengharap MARDHATILLAH!!

0 kata - kata: